23 Ağustos 2013 Cuma

Zayıflamak istiyorum diyenlere kesin çözüm! (Serap Tan)


Zayıflamak istiyorum diyenlere kesin çözüm! (Serap Tan) , Serap Tan , Amaç Zayıflamak,
Merhabalar,

    Hep konuştuk, hep ismi geçti ama kendisini hiç çook yakından tanıyamadınız..Evet o Dr. Pierre Dukan !
Kendisi yaşını başını almış, hayata çok şey katmış bir doktor. Kendisi ile yaklaşık 5 ay önce tanıştık.
O zamanlar  170 cm boyunda 66-67 kiloda, evlendiğinden beri 8 kilo almış olmaktan yakınan, üst beden 34-36; alt beden olarak da 38 beden giyinen, kumral bir hatundum. Şimdi ise 56 kilodayım. tüm bedenler otomatik olarak düştü ve kilo fazlalığımın yoğun olduğu alt bölgeden yüksek oranda incelme sağladım. Kısacası Pierre Dukan, sadece kilo vermemi sağlamadı kendisi beni kıyafet seçiminde zorlanmayacağım bir bedene kavuşturdu...o sadece bir kitabın içerisinden ses vererek bunları başarmamı sağladı!
Çevremde beni destekleyen ve de sağlığımın bozulmasından korkan birçok dostum vardı..Onlara herşeyin iyi olacağını söyledim ve yanılmadım..Gayet sağlıklıyım:)

Hımm bi kere sinir stres sebebi ile mide bulantısı yaşamış, yemek yiyememiş ve rahatsızlanmıştım tek 1 gün- o gun hastaneye gıtmek zorunda kalmıştım..Ama siz aşağıdaki gibi aynen uyarsanız sorun yok,

YALNIZ DİKKAT, GUT HASTALIĞI OLANLAR, ŞEKER HASTALIĞI OLANLAR, BÖBREK, KALP YA DA TANSİYON VE BENZERİ RAHATSIZLIKLARI OLANLAR UYMADAN ONCE DR.LARINA DANIŞSSIN..

İlk Aşama:
Vermek istediğiniz kilo 5 kg civarındaysa ilk 3 gün sadece aşağıda belirttiğim şeylerden yiyebiliyorsunuz. İstediğiniz saatte ve istediğin izkadar yemekte serbestsinz. İster kahvaltı ister yemekte yiyin ama sadece bunları L
Kırmızı et (dana eti ve sığır eti) Tabi ki ekmeksiz hazırlanan köfte ve kıymalı diğer tarifler de mümkün
Balık (her çeşit balıklar ve kabuklu deniz ürünleri)
Tavuk (kanadı ve derisi hariç)
Dana jambon, hindi füme
Peynir(yağsız) ve lor / çökelek
Yumurta (özellikle beyazı saf protein ve kolesterole zararı yok. Eğer kolesterol sorununuz varsa sarısından 1 taneden yemeniz kafi)
Yoğurt (light)
Süt(light)
Salatalık turşusu-az olmak kaydı ile
Nane, dereotu, maydonoz, soğan, fesleğen
Ve günde en az 1,5 şişe su
Light kola
Bitki çayları, sütlü nescafe, Türk kahvesi, çay (nescafe de krema değil gerçek süt kullanabilirsiniz, ya da sade tercih edebilirsin)
***benim listeye eklediklerim; sosis+pastırma+yağlı peynir+kaşar+sucuk

**Bunları hazırlarken kesinlikle yağ, şeker, un vs kullanmıyoruz. Tabi ki karbonhidrat almıyoruz hatta kuru baklagiller ve meyveler de kesinlikle yasak.
**Bu aşamada ağız kuruluğu ve ağzınız kokuyormuş gibi bir his normaldir. Bu kilo kaybettiğinizin de bir göstergesidir.
** Ayrıca asansörü hayatınızdan çıkarmanızda fayda var

Bu aşamayı tamamladınız mı? Tamam o zaman gitti ilk 3-4 kilo J Hadi o zaman 2. aşamaya geçelim..

İkinci Aşama:

Birinci aşamada uygulanan saf protein diyetine eklenen sebzelerle yapılan süreçtir. Bu süreç istediğiniz kadar kilo verdiğinize inandığınız zamana dek sürer.

Her türlü sebzeyi ve yeşil sebzeleri tüketebilirsiniz. ( enginar-bezelye ve avokado hariç)
Bu aşamada, bir gün saf protein diyeti (1.aşamadaki gibi) diğer gün de protein+sebze diyeti uyguluyorsunuz.
Ancak sebzeyi asla tek başına tüketmiyoruz; muhakkak bir protein eşliğinde tüketiyoruz.

Örneğin bir gün ilk aşamadaki kuralların geçerli olduğu gibi besleniyorsak; 2.gün sabah kahvaltımızda yumurta, peynir, jambon vs yanında domates salatalık yiyebiliyoruz. Ya da öğle yemeğinde yiyeceğimiz köftenin yanında bir salata söyleyebiliyoruz.
**Etli - tavuklu Sebze yemeği yapabilirsiniz ama sakın içine yağ koymayın, haşlama olabilir, ızgara olabilir ya da sebzeler çiğ tüketilebilir.
(Ben ilk zamanlarda balzamik sosla pişirdim sebzeli yemekleri Sevgilim artık yeter diye isyan edince 1 ay sonra az az sıvıyağ kullanmaya başladım)

1.5 litre su kuralını asla unutmuyoruz.

Unutmayalım ki 3. ve 4. aşamalara da harfiyen uymazsak verdiğimiz bu kiloları aynen geri alacağız…O yüzden diğer aşamaları yakından takip edelim..
  
Üçüncü Aşama:

2. evrede kac kılo verdıniz mesela 8 kılo mu ? O zaman 8*10=80 gun 3. evre suruyor. Eğer 9 kg verdiyseniz 9*10=90 gün (3 ay) sürüyor.
Bu evrede sebze+protein+haftada 2 kez nişastalı yiyecek (patates, mısır, hamur işi gibi) +haftada 1 kez de bir öğünde istediğin herşeyi yiyebiliyorsun+meyve+2 lt su

Örneğin;

Sabah kahvaltını yumurta peynir zeytin salatalık domates jambon fılan yedın oğlen salata balık, kofte vs yerseniz, akşam da 1 kadeh sarap ya da başka bir içecek eşiliğinde ana yemek tatlı ve ara sıcaklardan yıyebılırsıniz. (ilk 40-45 gün haftada 1 kez 1 öğün istediğinizi yiyebilirsiniz; 2. 40-45 gun ıse haftada 2 kez ıstedıgıniz herseyden bır ogun yıyebılırsıniz)

Tabi her persembe saf proteın dıyetıne devam etmek sartıyla

80-90 gun sonra 4. evre yanı koruma evresıne gecıyosunuz
herseyden yıyebılırsıniz ancak haftada bir gun yanı persembe gunlerı saf proteın dıyetı yapıyosunuz.

Tabi hayatınız boyunca surecek olan bu 4. aşama boyunca ne kadar spor yaparsanız ve su ıcerseniz o kadar faydalı.Şekerden kızartmadan yağdan mumkun oldukca uzak durmalısınız..

İnanın 5 aydır makarna beyaz ekmek pilav vs. den o kadar soğudum ki! Ancak simit peynir ikilisinden asla vazgeçmem...

Bu arada karnınız acıktıkca peynir atın ağzınıza, ya da yoğurt yiyin, süt için..
Zaten protein acaip tok tutan bir besin..Hadi bakalım kolay gelsin.

Zorlananlar, motivasyona ihtiyaç duyanlar, şimdiye dek her yöntemi denedim olmadı diyenler iddia ediyorum..Ben seve seve yardımcı olurum, sıkıntı yok :))

Aklınıza geleni yazın çekinmeyin. Buradan yazamazsanız, buraya yazın :))

sevgiler

PS: Ben hiç spor yapamadım, ancak ilk aşamada merdiven çıktım 7 kat :) Ama siz mutlaka yapın valla spor yapabilseydim bir de sıkılaşırdım, siz sıkılaşın sporu elden bırakmayın :)

Makale : Serap TAN